EmediateAd
Sund for Sjov

Hvad så med frugten?

02 december , 2010 - af sundforsjov - Kategori: Kost, krop og kosttilskud - Tags: , , , ,

Frugt er som udgangspunkt sundt. Frugt indeholder mange, gode antioxidanter, som vi har brug for til at holde vores krop i balance og styrke vores modstandskraft. Af samme årsag har nogle mennesker fået den opfattelse, at de bare kan spise løs af frugten, fordi det er sundt.

De spiser frugt om morgenen i en smoothie, frugt til deres mellemmåltider, både formiddag og eftermiddag, og hen på aftenen bliver de sultne igen og vælger et stykke frugt eller en frugtshake, fordi det er sundt.

Det er fleste ikke er klar over, er, at frugtsukkeret påvirker bugspytkirtlens insulinproduktion meget kraftigt – det er også derfor frugt ikke mætter særlig længe. Det naturlige sukkerindhold i frugten får blodsukkeret til at stige og de store mængder insulin får blodsukkeret til at falde hurtigt igen. Og så er vi tilbage i samme problematik som med brød, ris og pasta.

Som udgangspunkt bør du derfor ikke spise mere end 2 stykker frugt og 100 g bær dagligt. Hvor meget frugt spiser du?

Tilbage

2 kommentarer


  1. dec 2, 2010
    9:00 am

    Janicke

    Frukt må jeg holde meg unna!! Er avhengig og klarer ikke å spise bare et eple… Bær er lettere å posjonere så koser meg ofte med litt bær 🙂


  2. dec 2, 2010
    9:04 am

    sundforsjov

    Bær indeholder mindre frugtsukker sammenlignet med frugt, så bær er også min favorit. Spiser jeg frugt er det oftest sammen med nogle gode olier eller nødder til at holde blodsukkeret stabilt:-)

Skriv en kommentar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort eller delt. Krævede felter er markeret med *