EmediateAd
Sund for Sjov

Spis mellemmåltider

03 marts , 2011 - af sundforsjov - Kategori: Kost, krop og kosttilskud

Hvis du vil spise en kost, som booster dit energiniveau, er det vigtigt, at du er opmærksom på dit blodsukker. Et lavt, eller meget svingende, blodsukker dræner din krop, og dine binyrer, for energi. Derfor er det vigtigt, at du holder dit blodsukker stabilt med små, sunde og nærende måltider, som indeholder gode proteiner, fibre, grove grøntsager og essentielle fedt syrer.

Vælger du at spise frugt til dit mellemmåltid, er det vigtigt, at du spiser mandler, nødder eller essentielle fedtsyrer sammen med frugten. Frugtsukkeret får blodsukkeret til at stige og falde hurtigt, men kombinerer du det med sunde fedtsyrer, er det med til at holde dit blodsukker stabilt.  

Binyrehormonet kortisol har indflydelse på dit blodsukker og er med til at holde det stabilt. Når dine binyrer er udbrændte, er dit kortisolniveau lavt, og så kan det være svært for din krop at holde dit blodsukker stabilt. Derfor kan din sukkertrang godt blive større, når du er træt og udbrændt. Og hvis du giver efter for trætheden ved at spise hurtige kulhydrater, så er den onde spiral for alvor i gang. Så HUSK; mellemmåltider, mellemmåltider og mellemmåltider.

Tilbage

4 kommentarer


  1. mar 3, 2011
    9:04 am

    LovelyLiller

    takk for tipset 😀


  2. mar 3, 2011
    9:06 am

    Janicke

    Det beste er å holde blodsukkeret stabilt. I går var mitt mellommåltid salte og ristede mandler med skall 😀 Kjempe bra innlegg Charlotte!! klem


  3. mar 3, 2011
    12:32 pm

    sundforsjov

    Uhh det lyder lækkert:-)

Skriv en kommentar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort eller delt. Krævede felter er markeret med *