EmediateAd
Sund for Sjov

Gør DET der virker for DIG!

Så skete det igen. Mit ellers så fint planlagte motionsprogram røg af fløjten! P…  (ja det sker stadig, at jeg sætter urealistiske mål for mig selv)! Som du måske husker, var mit mål, at jeg ville løbe 3 gange om ugen, og efter 2½ måned være i stand til at løbe 5 km i et stræk.

De første 2 uger gik lige efter planen. Jeg skrev motionsdagbog, noterede hvornår på dagen mine ben var lettest, hvornår der var mest energi, hvilken mad jeg spiste, hvad tid jeg var gået i seng aftenen forinden osv. Det var faktisk et helt detektivarbejde og rigtig spændende at få så godt et indblik ind i sin krop og fysik 🙂

Den 3 uge fik jeg booket for meget arbejde ind i min kalender, og arbejdet endte med at ”vinde” over motionen. Når der gik mere end to dage mellem hver løbetur, kunne det uden tvivl mærkes i både ben og energiniveau – det var lidt som at starte forfra og ikke godt for motivationen. 4 uge gik det helt skævt. En aften besluttede jeg, at det ikke skulle slå mig ud og at jeg bare ville stå op kl. 5.30 og tage min løbetur. Det gjorde jeg også, men måtte opgive efter fem minutter, da det ikke var forsvarligt at løbe på en kulsort jordvej med en lommelygte og en hund!

Som jeg skrev tidligere, så er det vigtigt, at de mål vi sætter os er realistiske, ellers ender vores gode intentioner med at forblive dagdrømme, som vi aldrig får ført helt ud i livet. Derfor er det vigtigt, at vi mærker godt efter i forhold til, hvad der er realistisk i vores liv, og ikke mindst om vi vil være i stand til at fastholde målet med den hverdag, vi har. Og så er det vigtigt, vi husker; at selv perfekte planer kræver små justeringer hen af vejen. Hellere justere målet end at smide håndklædet i ringen og gøre ingenting.  

Mit mål er hermed justeret! Nu hopper jeg på min Gazelle skimaskine 20-30 minutter dagl. – enten morgen eller aften alt efter hvad der passer ind i min dagligdag.

Hvad med dig – Justerer du dine mål, så de passer til din hverdag, eller giver kaster du håndklædet i ringen og fylder dig med selvkritik?

Tilbage

12 kommentarer


  1. dec 5, 2011
    10:05 am

    Jane

    Jeg har som dig et ønske om at løbe tre gange om ugen, men jeg må erkende, at virkeligheden indhenter mig, og at jeg skal være taknemmelig, hvis det lykkes mig at komme ud to gange. Jeg er faktisk ikke så hård ved mig selv på det punkt. Jeg ved, at min hverdag i forvejen kræver meget af mig, og at det ikke er ligetil at presse motion ind også.


  2. dec 5, 2011
    10:38 am

    sundforsjov

    Jeg tror på, at det lykkedes igen, når foråret kommer og dagene bliver længere 🙂 Super at du ikke kritiserer dig selv – du er jo også god til at tage løbeskoene med og nyde en tur, når lejligheden byder sig. Dine billeder fra jeres løbetur i Paris så helt fantastiske ud 🙂


    • dec 6, 2011
      7:15 am

      Jane

      Det var altså virkelig også ret fantastisk! Det er altid fedt at løbe nye steder, for da er man ikke underlagt sine vaner, såsom “åh nu er jeg kommet til det her punkt og der plejer jeg at være træt, så det må jeg også være nu” – hvis du forstår 😉


  3. dec 5, 2011
    10:59 am

    Christine fra KBH

    Sejt!


  4. dec 5, 2011
    11:17 am

    lovelyliller.com

    Jeg lnsker å trene daglig,men det blir ofte ikke det.


    • dec 5, 2011
      12:26 pm

      sundforsjov

      Vi har alle så gode hensigter, men der skal en god omgang planlægning og et godt fokus til for at overholde det 🙂


  5. dec 5, 2011
    1:34 pm

    Jette Holm

    Jeg må melde mig under fanerne som en af dem der “røg af programmet”.
    Mit mål var yoga 2 gange om ugen og det gik fint et stykke tid, men ikke mere.
    I stedet for at blive muggen på mig selv(selvom det er fristende) har jag valgt at fokusere på andre gode ting som jeg har fået gjort.
    Oprydning, arrangere jule arrangementer, en selv forkæle dig osv. På den måde får jeg motioneret mine evner i Feng Shui, plejet mit netværk, tænkt på mig selv osv.
    Jeg oplever at vi jævnligt skal justere vores mål. Husk at de gode dyder ikke vender dårligt tilbage. I øvrigt er intet statisk. Derfor kan det som virker ideelt idag, være noget andet i morgen.
    Cèst la vie!


    • dec 5, 2011
      2:48 pm

      sundforsjov

      Hvad der er givet godt ud kommer ikke skidt tilbage – den lever jeg også efter 🙂


  6. dec 6, 2011
    11:46 am

    Janicke

    Mitt program har også gått litt i vasken pga. mørket. Men skal gjøre som deg å trene inne 😀


    • dec 6, 2011
      3:56 pm

      sundforsjov

      Det virker rigtig godt for mig at træne indendøre, når pigerne er kommet i seng. Så er der ro til at kaste sig over skimaskinen 😉

  1. Pingback Übermensch

Skriv en kommentar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort eller delt. Krævede felter er markeret med *