EmediateAd
Sund for Sjov

Derfor skal du være opmærksom på stress, når du vil øge din sundhed og dit vægttab

08 februar , 2012 - af sundforsjov - Kategori: Stress - Tags: , , , , , , , , , , , ,

Jeg har været inde på det flere gange – stress påvirker din vægt. Når du er stresset går det ikke kun ud over din forbrænding og trang til søde sager. Forskning viser, at der også er en sammenhæng mellem overskydende kortisol, som vi frigiver ved stress – fysisk såvel som følelsesmæssig, og blodsukker relaterede sygdomme som fedme, diabetes, dårligt immunforsvar, depression, allergier m.fl.       

Heldigvis er der meget vi kan gøre for at nulstille vores kortisolniveau, øge vores forbrænding og forbygge alle de kedelige sygdomme. Og her får du bare et par af dem: 

  • Gå i seng kl. 22 (gerne før) flere gange om ugen og sluk lyset senest kl. 23
  • Spis adaptogene urter som rosenrod, russisk rod og schizandra – fås som kosttilskud
  • Spis mellemmåltider med protein, sunde fedtsyrer og komplekse kulhydrater
  • Dyrk blid motion som lange gåture, da hård motion kan øge dit stressniveau
  • Syng for fuld udblæsning – det virker mere afstressende end ”bare” at lytte til musik  

Meget interessant er det også, at ny forskning viser, at små mængder kaffe kan modvirke stresssymptomer som angst, fordi det er med til at skærpe dit mentale fokus og reducere din træthed. Drik dog ikke over 2 kopper kaffe dagligt (det kunne jo let friste med sådan et forskningsresultat!!).

Tilbage

2 kommentarer


  1. feb 8, 2012
    3:03 pm

    lovelyliller.com

    gode tips 🙂


  2. feb 8, 2012
    5:45 pm

    sundforsjov

    Tak 🙂

Skriv en kommentar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort eller delt. Krævede felter er markeret med *