EmediateAd
Sund for Sjov

Inspiration … Her kan du se, hvad jeg kan spise på 1 dag

God mandag morgen!

Så er vi ligesom i gang igen. Energien er opadgående og det føles skønt. Hele den forgangne uge har jeg valgt at gå i seng kl. 21.00 og i weekenden kl. 22.00 – og jeg skal love for, at det kan anbefales!

Jeg har fået så mange spændende forslag til nye blogindlæg i den kommende tid og et af dem gik på, hvad jeg spiser i løbet af en dag samt hvordan jeg bliver mæt og undgår sukkertrang uden en kost med tungt protein (svine og oksekød) og mælk. Det er det for mit vedkommende muligt på sådan en dagssammensætning…  

Morgenmad – Kakaobudding bestående af 1 banan, 1 spsk. kokosolie, 2 spsk. ren kakao og pynt med knasende boghvedekerner + en grøn juice

Formiddag – 1 gulerod + lidt mandler

Frokost – Hjemmelavet grønkåls-grovbolle med ægte mayonnaise, rucculasalat, ristede champignon, avokado, tomater, friskhakket persille og rød peber

Eftermiddag – Nøddeknækbrød + lidt grønt eller frugt/bær

Aften – Torsk i fad med bagte grøntsager, kokosmælk, citron og friskrevet broccoli

Melder lækkersulten sig, spiser jeg en lille blanding af mandler og rosiner. Ellers holder jeg sukkertrangen fra døren med hvilepauser og motion i den friske natur.  Jeg håber, du blev inspireret.

Husk – det her er ren inspiration. Hvad deres føles godt og rart i min mave og krop, behøver ikke være det samme for dig. Lyt til DIN krop – den kender svaret!

Tilbage

6 kommentarer


  1. feb 18, 2013
    3:43 pm

    Hanne

    Tak for super god inspiration 🙂 Har du lyst til at dele opskrifterne på dine lækre grønkålsboller og nøddeknækbrød?
    Kh Hanne


    • feb 19, 2013
      9:52 am

      sundforsjov

      Kære Hanne
      De er ren improvisation 🙂 Men nu har jeg improviseret med dem et par gange, så mon ikke snart der kommer en opskrift ud af det!
      KH Charlotte


  2. feb 18, 2013
    4:05 pm

    Rosa

    Tak for et kig indenfor:) Rigtig interessant!
    Vidste ikke at tungt protein kun omfattede okse og svin. Det hjælper jo lidt på det… Og mælk, skriver du. Uh.. ved ikke hvordan man undværer ost i madlavningen?!
    Tror jeg ville være tæt på at dø inden frokost, hvis jeg skulle nøjes med kakaobudding, en gulerod og lidt mandler:/ Frokosten ser sådan NOGENLUNDE ud… og aftensmaden helt perfekt til min verden.
    Men hvor er jeg glad for at du understreger så kraftigt, at man skal lytte til sin egen krop. Det vil jeg fortsætte med…


    • feb 19, 2013
      9:57 am

      sundforsjov

      Kære Rosa
      Velbekomme 🙂
      Oksekød og svinekød er sværere for kroppen at fordøje og har man ikke så meget mavesyre (som blodtype a ofte mangler) så volder det endnu større udfordringer for fordøjelsen. Før udrensningen gik jeg også efter mere tungt protein for at få bedre mæthedsfornemmelse, men nu kommer denne fornemmelse af meget mindre og derfor kan jeg sagtens blive mæt på disse måltider. Jeg kan dog godt følge dig ift. mælk og ost, da det kan give tyngde og mæthed og derfor har jeg også i perioder vendt tilbage til det, men jeg må konstatere, at jeg sagtens kan leve foruden, så længe jeg får fedt fra kokosolie, avokado osv. 🙂 Dog har jeg også tænkt, om det har været en fødevareintolerance, som har gjort, at jeg har flirtet med mælken, da kroppen frigiver indorfiner, når vi spiser mad, som kroppen ikke tåler. Men sådan er der så meget 🙂
      Kærlig hilsen Charlotte


  3. feb 26, 2013
    11:44 pm

    Charlotte Lindhardt

    Lækker inspiration.
    Jeg ville også rigtig gerne se en opskrift på bollerne en dag 🙂


    • feb 27, 2013
      9:40 am

      sundforsjov

      Dejligt Charlotte – jeg må se at tage mig sammen 🙂

Skriv en kommentar

Din e-mail-adresse vil ikke blive offentliggjort eller delt. Krævede felter er markeret med *